Implementatie vraagt aandacht

We hoeven er niet omheen te draaien; de implementatie van een nieuwe tool heeft flinke impact op iedere organisatie. De nieuwe tool, de bestaande processen alsmede de gewenste werkwijzen dienen met elkaar verenigd te worden. Dat is niet eenvoudig.

Niet alleen dient “het project” waarbij de nieuwe tool wordt “neergezet” in goede banen te worden geleid. Ook dienen soms jarenlange routines aangepast of zelfs afgeleerd te worden, waarbij nieuwe afspraken en werkwijzen worden geïntroduceerd.

Dat vraagt aandacht, begrip, afstemming en tegelijk ook doorzettingsvermogen. Om het met elkaar te doen. Er dient capaciteit te worden vrijgemaakt voor het realiseren van de nieuwe inrichting, alsmede voor de nieuwe werkwijze. Dat in de beleving van medewerkers “erbij komt” bovenop de al volle agenda.
 

Werkwijze

We begeleiden de implementatie van start tot finish. Met onze iteratieve werkwijze nemen we jouw organisatie vanaf het begin mee in de verandering. Er is niet alleen aandacht voor de technische inrichting, we besteden ook uitgebreid aandacht aan wat de verandering voor jouw mensen betekent. Wat betekent dit voor de bestaande werkwijzen? En wat levert deze verandering op? We borgen een continue verbeter cyclus. Zo voorkomen we dat de tool over een langere periode niet meer aansluit op de wensen en eisen van de organisatie en zorgen we voor verbetering op de korte en lange termijn!

We staan klaar voor al je vragen

Wil je meer weten over de stappen in een implementatie? Of wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen? 

 

Implementatie vraagt aandacht

We hoeven er niet omheen te draaien; de implementatie van een nieuwe tool heeft flinke impact op iedere organisatie. De nieuwe tool, de bestaande processen alsmede de gewenste werkwijzen dienen met elkaar verenigd te worden. Dat is niet eenvoudig.

Niet alleen dient “het project” waarbij de nieuwe tool wordt “neergezet” in goede banen te worden geleid. Ook dienen soms jarenlange routines aangepast of zelfs afgeleerd te worden, waarbij nieuwe afspraken en werkwijzen worden geïntroduceerd. Dat vraagt aandacht, begrip, afstemming en tegelijk ook doorzettingsvermogen. Om het met elkaar te doen. Er dient capaciteit te worden vrijgemaakt voor het realiseren van de nieuwe inrichting, alsmede voor de nieuwe werkwijze. Dat in de beleving van medewerkers “erbij komt” bovenop de al volle agenda.

Werkwijze

We begeleiden de implementatie van start tot finish. Met onze iteratieve werkwijze nemen we jouw organisatie vanaf het begin mee in de verandering. Er is niet alleen aandacht voor de technische inrichting, we besteden ook uitgebreid aandacht aan wat de verandering voor jouw mensen betekent. Wat betekent dit voor de bestaande werkwijzen? En wat levert deze verandering op? We borgen een continue verbeter cyclus. Zo voorkomen we dat de tool over een langere periode niet meer aansluit op de wensen en eisen van de organisatie en zorgen we voor verbetering op de korte en lange termijn!

We staan klaar voor al je vragen

Wil je meer weten over de stappen in een implementatie? Of wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen? 

 

Of lees meer via onderstaande pagina's 

Advies

Je wilt je dienstverlening verder professionaliseren en bent op zoek naar onafhankelijk advies over jouw Service Management tool.

Selectie

De juiste keuze geeft jouw organisatie (en jouw klanten!) volop mogelijkheden de dienstverlening verder te verbeteren.

TOPdesk

TOPdesk is een eenvoudige Service Management oplossing voor ITSM, FMIS en eHRM. Met de software verbeter je de dienstverlening naar jouw klanten, zowel intern als extern.

© 2023 - 2024 Joost-IT | Ontwerp & realisatie Matthja Grafisch Ontwerp & De Goudse Wolf

© 2023 - 2024 Joost-IT
Ontwerp & realisatie Matthja Grafisch Ontwerp
& De Goudse Wolf