Samen selecteren we de meest geschikte Service Management tool

Het selecteren van de juiste Service Management tool voor jouw organisatie is niet eenvoudig. Welke requirements zijn belangrijk? Welke mogelijkheden biedt de (niet direct overzichtelijke) markt? ITSM of ESM? De juiste keuze geeft jouw organisatie (en jouw klanten!) volop mogelijkheden de dienstverlening verder te verbeteren. Een fundamentele keuze dus met flink wat impact op de gehele organisatie!

Werkwijze

Met onze pragmatische aanpak komen we door middel van workshops snel tot gewenste requirements. Naast het ophalen van organisatie specifieke requirements hebben wij een uitgebreide bibliotheek van standaard requirements. Dit bespaart veel tijd! Wij voeren de regie richting alle Service Management leveranciers en op basis van de requirements komen wij met een onderbouwde short-list. De requirements vormen de basis voor de zogenaamde tooling challenge. Hierin dagen we de leveranciers uit. Ze krijgen hiervoor een vaste voorbereidingstijd. 

Een belangrijk onderdeel van de challenge is inzicht krijgen in de complexiteit van een ITSM/ESM-tool. Hoe eenvoudig kan jouw organisatie werken met de tool en hoeveel kennis heb je nodig voor het onderhoud? De mate van beheersbaarheid is immers één van de lange termijn succesfactoren.

 

Onafhankelijke partner

Als onafhankelijk expert heeft Joost-IT veel ervaring met het uitvoeren van tool selecties. Wij kennen de knelpunten en weten welke oplossingen voor jou uitkomst bieden. Daarbij focussen we niet alleen op de ondersteunende en primaire processen, gewenste functionaliteit en financiële impact, maar ook op de cultuur, doelstellingen en volwassenheid van de (IT) organisatie. Samen selecteren we de meest geschikte Service Management tool. Een keuze die jouw organisatie op weg helpt naar verdere professionalisering van jouw dienstverlening!

Maak een afspraak

Zie je door de bomen het bos niet meer? Of wil je graag meer weten over de mogelijkheden van de verschillende Service Management tooling? 

 

Samen selecteren we de meest geschikte Service Management tool

Het selecteren van de juiste Service Management tool voor jouw organisatie is niet eenvoudig. Welke requirements zijn belangrijk? Welke mogelijkheden biedt de (niet direct overzichtelijke) markt? ITSM of ESM? De juiste keuze geeft jouw organisatie (en jouw klanten!) volop mogelijkheden de dienstverlening verder te verbeteren. Een fundamentele keuze dus met flink wat impact op de gehele organisatie!

Werkwijze

Met onze pragmatische aanpak komen we door middel van workshops snel tot gewenste requirements. Naast het ophalen van organisatie specifieke requirements hebben wij een uitgebreide bibliotheek van standaard requirements. Dit bespaart veel tijd! Wij voeren de regie richting alle Service Management leveranciers en op basis van de requirements komen wij met een onderbouwde short-list. De requirements vormen de basis voor de zogenaamde tooling challenge. Hierin dagen we de leveranciers uit. Ze krijgen hiervoor een vaste voorbereidingstijd. 

Een belangrijk onderdeel van de challenge is inzicht krijgen in de complexiteit van een ITMS/ESM-tool. Hoe eenvoudig kan jouw organisatie werken met de tool en hoeveel kennis heb je nodig voor het onderhoud? De mate van beheersbaarheid is immers één van de lange termijn succesfactoren.

We staan klaar voor al je vragen

Als onafhankelijk expert heeft Joost-IT veel ervaring met het uitvoeren van tool selecties. Wij kennen de knelpunten en weten welke oplossingen voor jou uitkomst bieden. Daarbij focussen we niet alleen op de ondersteunende en primaire processen, gewenste functionaliteit en financiële impact, maar ook op de cultuur, doelstellingen en volwassenheid van de (IT) organisatie. Samen selecteren we de meest geschikte Service Management tool. Een keuze die jouw organisatie op weg helpt naar verdere professionalisering van jouw dienstverlening!

Maak een afspraak

Zie je door de bomen het bos niet meer? Of wil je graag meer weten over de mogelijkheden van de verschillende Service Management tooling? 

 

Of lees meer via onderstaande pagina's 

4me

4me is een cloud-based Enterprise Service Management-oplossing (ESM), ontwikkeld om het SIAM model optimaal te ondersteunen. De technologie van 4me maakt het voor interne afdelingen, zoals IT, HR en Facilitair, mogelijk naadloos met elkaar samen te werken.

Implementatie

We hoeven er niet omheen te draaien; de implementatie van een nieuwe tool heeft flinke impact op iedere organisatie. De nieuwe tool, de bestaande processen alsmede de gewenste werkwijzen dienen met elkaar verenigd te worden. Dat is niet eenvoudig.

TOPdesk

TOPdesk is een eenvoudige Service Management oplossing voor ITSM, FMIS en eHRM. Met de software verbeter je de dienstverlening naar jouw klanten, zowel intern als extern.

Ik zoek een Service Management tool

Het selecteren van de juiste Service Management tool voor je organisatie is niet eenvoudig. Welke requirements zijn voor je organisatie belangrijk? Welke mogelijkheden biedt de (niet direct overzichtelijke) markt? ITSM of ESM?

© 2023 - 2024 Joost-IT | Ontwerp & realisatie Matthja Grafisch Ontwerp & De Goudse Wolf

© 2023 - 2024 Joost-IT
Ontwerp & realisatie Matthja Grafisch Ontwerp
& De Goudse Wolf