Blijf op de hoogte van de laatste trends op het gebied van Service Management!
Tegenwoordig beschikt vrijwel iedereen over een mobiele telefoon, waarbij de sms-functie al een geruime tijd beschikbaar is. Een sms-melding is daarom een ideale manier om behandelaars op de hoogte te stellen van meldingen. Maar je kunt de sms-dienstverlening ook breder inzetten, door vanuit TOPdesk een sms te sturen naar een grote groep medewerkers. Dat kan nuttig zijn bij bijvoorbeeld een ontruiming van het pand. Recent is deze functionaliteit ingericht bij één van onze klanten.
De functionaliteit voor het versturen van sms’jes vanuit TOPdesk is in gebruik genomen bij een grote Nederlandse Gemeente. Een bekende functionaliteit voor het versturen van sms’jes vanuit TOPdesk is het versturen van een sms bij een incident met prioriteit 1. Hiermee kan je bijvoorbeeld een manager op de hoogte houden door automatisch ieder half uur een sms te versturen zolang het incident open staat.
De desbetreffende Gemeente wilde nog één stap verder gaan. Zij wilden meer flexibiliteit bij het versturen van sms’jes en hierbij de keuze krijgen welke groep mensen de sms ontvangt. Bijvoorbeeld het versturen van een sms naar de gehele organisatie in geval van een ontruiming van het pand. Of alleen naar de groep BHV’ers bij een ongeval.
Joost-IT heeft dit voor hen mogelijk gemaakt binnen de module assetmanagement. Wil je een sms versturen? Maak dan een nieuw asset aan van het type “sms”, vul bij de inhoud de sms in. Kies vervolgens de ontvangers van de sms door een vestiging of ruimte te koppelen aan het asset. Alle personen gekoppeld aan die locatie worden daarmee sms-ontvangers. Hiermee is een laagdrempelige en gebruiksvriendelijke methode voor het versturen van sms’jes naar (grote) groepen gecreëerd.
Meer weten over deze functionaliteit? Neem contact met ons op.
© 2023 - 2024 Joost-IT | Ontwerp & realisatie Matthja Grafisch Ontwerp & De Goudse Wolf
© 2023 - 2024 Joost-IT
Ontwerp & realisatie Matthja Grafisch Ontwerp
& De Goudse Wolf