Louwman: ‘Een succesvolle samenwerking’

Waar het gaat om het invoeren van een nieuw Service Management systeem, wil je als onderneming wél de zekerheid hebben, dat de invoering ervan soepel verloopt. En dat jouw bedrijf onmiddellijk de aandacht krijgt die het verdient, wanneer een uitdaging direct opgelost moet worden. Opdrachtgever Brenda Verhagen en projectleider Eric de Moor van het familiebedrijf Louwman Group vertellen over hun ervaringen met Joost-IT.

De Louwman Group viert op 3 april 2023 haar honderdjarig bestaan. Door overnames is de Louwman Group gegroeid tot een onderneming met 3.800 medewerkers en toonaangevende automerken, zoals Toyota, Lexus, Peugeot en de BYD ‘Build Your Dreams’ volledig elektrische auto. Daarnaast fungeert Louwman als leasemaatschappij, contactorganisatie tussen gemeenten en mensen met een zorgvraag en importeert het bedrijf onder meer banden en batterijen / accu’s. Kortom: Louwman is een echt mobiliteitsbedrijf geworden en dat vraagt om een verbeterd Service Management systeem: TOPdesk.

Eric: “Wanneer je op internet zoekt naar een nieuwe Service Management tool word je vanzelf via adds geïntroduceerd met partijen, die dit aanbieden. Onze ICT-manager kreeg via LinkedIn een websitelink van Joost-IT en hij stuurde dit naar mij. We hebben gesprekken gevoerd met meerdere partijen. Wat ons beviel is dat Stephen Ley heel goed doorvroeg over onze problemen en uitdagingen. Hij zorgde ervoor dat wij echt over de gewenste oplossingen gingen nadenken. Dit gaf ons het juiste gevoel om met Joost-IT het partnership aan te gaan.”

 

Kwaliteit

Naast het goede gevoel op persoonlijk niveau is natuurlijk ook de kwaliteit van TOPdesk van belang. Eric: “Je wilt een systeem dat transparant én handig is. Zowel onze collega’s uit de business als onze eigen afdeling moet er eenvoudig gebruik van kunnen maken. Heel krachtig zijn de communicatiemogelijkheden. Voorheen kon een collega zijn eigen melding niet volgen. Wanneer je niet weet waar jouw vraag ligt, weet je ook niet wanneer het opgelost kan worden. Met TOPdesk dankzij Joost-IT hebben we nu een compleet inzicht in onze eigen bedrijfsmiddelen. En voor alle betrokkenen is het iedere keer fijn dat je met een update kunt melden dat een probleem opgelost is. Niet te vergeten: Joost-IT maakt ook gebruik van een mooie template, die regelmatig geüpdatet wordt.”

Brenda beaamt: TOPdesk is zeer gebruikersvriendelijk. Ons vorige pakket had ook een eigen portaal, maar dat hebben we nooit openbaar gemaakt vanwege de gebruikersonvriendelijkheid. We zouden onze business collega’s er maar mee verwarren. Joost-IT heeft ons geholpen om een goede eerste versie van het portaal neer te zetten. We gaan dit jaar zelf door om dit door te ontwikkelen.”

Vlekkeloos

Verliep de overgang vlekkeloos? Brenda en Eric zijn zeer te spreken over hoe Joost-IT het nieuwe systeem heeft ingevoerd. Brenda: “Eén van de consultants van Joost-IT was minimaal twee dagen per week op onze locatie. Dit zorgde voor korte lijntjes en het was prettig werken. De overgang is uiteindelijk in twee keer gegaan. Dat was jammer, maar geen drama. Het management van Joost-IT toonde de juiste urgentie. Toen het nodig was, waren ze er op maandagavond en ze zaten er bovenop, dat het de tweede dag goed zou gaan. Dat is gelukt: in mijn ogen mede dankzij Joost-IT. En uiteraard dankzij de goede voorbereiding van onze projectleider.”

Direct beschikbaar

Zou u Joost-IT aanbevelen aan andere organisaties? Brenda: “We zijn heel blij met Joost-IT. Verandering is voor mensen altijd ingewikkeld, maar onder de streep zijn we hartstikke blij met het nieuwe systeem. We hebben geleerd van Joost-IT hoe we de data kunnen gebruiken om goede rapportages op te zetten en de voortgang kunnen volgen.” Eric beaamt: “Dat klopt. Binnen anderhalve week konden we al live gaan. Iedereen kan dit TOPdesk systeem zo leren, dankzij de duidelijke voorpagina. Je hoeft niet meer zeven keer door te klikken, wanneer je bepaalde informatie wilt inzien. Als we een probleem hadden, konden we bellen en Stephen was altijd direct beschikbaar om een oplossing te vinden. Dat was ideaal.”

Brenda besluit: “We zijn daarom ook ingegaan op het aanbod om gebruik te maken van het Competence Center van Joost-IT om ons te ondersteunen bij complexe wensen of vragen over TOPdesk. We hebben het als zeer prettig ervaren, dat de consultant van Joost-IT een paar dagen per week op locatie was. Daarmee toonde Joost-IT haar meerwaarde. Ze hebben ons ondersteund en in alles meegedacht. Dit is een succesvolle situatie en ik zou het zo opnieuw doen.”

© 2023 - 2024 Joost-IT | Ontwerp & realisatie Matthja Grafisch Ontwerp & De Goudse Wolf

© 2023 - 2024 Joost-IT
Ontwerp & realisatie Matthja Grafisch Ontwerp
& De Goudse Wolf