Als zorgorganisatie met zo’n 5.000 medewerkers wil je dat benodigde IT-voorzieningen betrouwbaar zijn en goed functioneren. Ook zijn upgrades van diverse applicaties regelmatig nodig. De afdeling Informatisering & Automatisering van Zorggroep De Opbouw nam voor een significante verbetering van de applicatie TOPdesk contact op met Joost-IT.
Zorggroep De Opbouw bestaat uit de zorgorganisaties Prinsenstichting, Silverein en Zideris en biedt zorg en ondersteuning aan ouderen en mensen met een verstandelijke beperking. Op het gebied van bestuur & beleid, bouw & vastgoed, informatisering & automatisering, inkoop & contractbeheer, financiën & control, human resources & organisatie en marketing & communicatie worden de zorgorganisaties breed ondersteund. Op die manier profiteren collega's van goede ondersteuning en facilitering, waardoor zij kunnen doen waar zij voor zijn: goede zorg en ondersteuning bieden aan cliënten. “Ons uitgangspunt is dat we zorggroepbreed samendoen, wat we samen kunnen doen”, laten projectmanager Bas Beerman en teamleider applicatiebeheer Edward Kooijman weten.
Al in 2018 voerde Joost-IT voor Zorggroep De Opbouw een upgrade uit van één van de TOPdesk omgevingen. Beerman: “We waren van plan een totale upgrade te doen, maar vanwege verschillende redenen kwam dat stil te liggen.” Kooijman vult aan: “De gewenste upgrade betrof een groot project om vier verouderde TOPdeskomgevingen naar één omgeving terug te brengen en van een ‘on premise’ naar een cloud oplossing te gaan. Joost-IT deed destijds het beheer van onze TOPdesk omgevingen en zij hebben dat overgedragen naar team applicatiebeheer van onze zorggroep waarna Joost-IT nog regelmatig heeft geholpen met verbeteringen aan de TOPdesk configuratie.”
Kooijman vervolgt: “Met ruim dertig jaar ervaring met leveranciers binnen de IT kan ik zeggen dat de samenwerking met de mensen van Joost-IT prettig en naar tevredenheid verliep. Er werd flexibel omgegaan met eventuele extra uit te voeren werkzaamheden en de communicatie verliep soepel. Alle activiteiten werden bijgehouden, waardoor de status van alle lopende zaken duidelijk was voor het hele projectteam. Beerman beaamt dit: “Het was fijn dat Joost-IT onze gewenste upgrade kon realiseren, binnen het budget en onze uitgangspunten en verwachtingen..”
Beerman zelf heeft ook een ICT-achtergrond. “Ik vind het belangrijk dat we beschikken over een ticketsysteem, waar ik incidenten en changes in kan plaatsen. In de toekomst willen we ook de problemtickets operationeel hebben.” Hij vervolgt: “Het serviceportaal vind ik heel fijn. In 2011 was TOPdesk een primitieve schil, maar tegenwoordig is het ook voor de minder technische gebruikers een fijne applicatie. Een prettigere userinterface, met grote knoppen.”
“Onze omgeving was lang niet geupdated”, vertellen Kooijman en Beerman “We liepen achter op onze support. We hadden een lokale server, die op Windows draaide en die was ook out of support. Dat leverde problemen op. Er was geen backup; als de server uit zou vallen, bestond de kans dat deze niet meer te herstellen was. De hardware onderdelen waren verouderd; waardoor de noodzaak ontstond te innoveren en vernieuwen.
Beerman constateert: “Sinds 2018 is de samenwerking Joost-IT prima. De betrokken consultants hebben ons goed op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen, hielden zich aan de planning en hebben de upgrade binnen het gestelde budget en urenplaatje weten te realiseren. We zijn tevreden over zowel het product als de nazorg die Joost-IT heeft geleverd. De support van hun kant hebben we als prettig ervaren. Bovendien beschikken we nu over een TOPdeskomgeving die naar behoren functioneert en voldoet aan de veiligheidseisen.
© 2023 - 2024 Joost-IT | Ontwerp & realisatie Matthja Grafisch Ontwerp & De Goudse Wolf
© 2023 - 2024 Joost-IT
Ontwerp & realisatie Matthja Grafisch Ontwerp
& De Goudse Wolf